Visie

Visie

Pedagogisch uitgangspunt

Binnen onze visie maken we gebruik van de adaptieve ontwikkelingslijnen van de in de omgeving liggende school. Ieder mens ontwikkelt zich. Onze visie benadert de wijze waarop kinderen tot ontwikkeling komen. Ieder kind maakt tijdens de ontwikkeling gebruik  van o.a. intelligenties en vaardigheden die ingezet worden om te spelen en te leren. Er zijn 8 verschillende vermogens: verbaal-linguïstisch, logisch-mathematisch, visueel-ruimtelijk, tactiel-motorisch, muzikaal, naturalistisch-ecologisch, interpersoonlijk en intrapersoonlijk.

De omgeving van ons kinderdagverblijfpeuterochtendgroep en onze buitenschoolse opvang is afgestemd op deze vermogens van de kinderen en gerelateerd aan hun leeftijd. Werken vanuit de optiek van meervoudige intelligenties betekent dat de begeleiders een “gereedschapskist” aan didactische kennis en kunde vullen om het kind te laten ontwikkelen/leren. Op deze manier spelen we in op de verschillende wijzen waarop kinderen zich ontwikkelen. Kinderen kunnen door deze vorm van begeleiding op geheel eigen wijze de verschillende vaardigheden ontwikkelen.